2014. május 9., péntek

Leiner Laura: Akkor szakítsunk

Fülszöveg:
Szilveszter. A kötelező jókedv napja. Amikor muszáj bulizni.
Lia és Norbi karácsony előtt szakítottak ugyan, de Szánkó szilveszteri buliját nem akarják kihagyni. Eszti és Csabi, a tökéletes pár, velük együtt indulnak szórakozni. Miután Szánkó bulija a város másik végében lesz, Lia bátyja, Szilkó vállalja a sofőr szerepét. De szigorúan csak az odaútra vonatkozóan. Csak aztán minden másképp alakul…
Az Akkor szakítsunk egy őrült és felejthetetlen szilveszter éjszaka története
„Kezdetben gimnazista tiniregényt varázsolt. Nem középiskolás fokon. Aztán bábeli zűrzavart álmodott. Fesztiváli könnyedséggel. Most éjszakai rohanást vizionál. Véget nem érő érzelmekkel. Hagyjátok magatokat olvastatni vele.”
Kirády Attila, az Origo kreatív igazgatója, az szjger.hu egyik megalkotója.


A könyvet ma (!) reggel kaptam kölcsön a suliban, és úgy tűnik, hogy holnap vissza is viszem (holnap munkanap .... ). Jól jött a változatosság. Leiner Laura könyveit (a Remek!-en kívül) mind olvastam, mind imádtam. Az SzJG-ben Reni végigszenved 2 és fél évet, mert Cortez konkrétan vak (na meg Reni is), és nem veszik észre egymást. Aranyos, romantikus, gimis a történet. A Bábel más volt. Szinte felnőtt fiatalokat kaptunk, akik fesztiválra készülnek. Képbe jön az új srác, Kolos, akibe Zsófi belezúg, de kiderül, hogy mégsem, és azzal jön össze, akivel soha nem gondolnánk: a legjobb haverjával. Az Akkor szakítsunk megint más. Rögtön egy szakítás után találjuk magunkat, és végigkísérjük a "há, én léptem tovább először" harcokat Norbi és Lia között. Rengeteg szívatás, veszekedés, olyan dolgok egymás fejéhez vágása, mint "Így már kicsit bánom, hogy nem passzoltalak a nyárra, és szánalomból nem hagytam abba az egészet júniusban..." (Norbi), meg a "Hidd el, én is tanultam az esetből. Máskor majd olyannal járok, akibe ténylegesen bele is szerettem, talán úgy több értelme lesz az egésznek." (Lia). Persze, hogy mindketten totál bediliztek, hogy "már júniussal dobálózik? El sem hiszem, hogy lehet ekkora szemét?", Liától, és Norbi meg összeroskad, és azt mondogatja, hogy "soha nem szerettél", és kis híján berúg a kocsiban, de felborul a Jageres üveg, így nem tudja benyomni, és ezért egyébként Csabi is totál kiborul, mert éppen szerelmi bánata van, és minél jobban le akar részegedni. Persze totál kiszámítható a történet végére, hogy tuti összejönnek, de Laura már csak ilyen :) Szeretjük a szerelmes regényeket, és ezt is, függetlenül attól, hogy abszolút nem a szokványos, nyáltól (SzJG esetében könnytől) csöpögős történet.
Rengeteget nevettem, hangosan is, de utcán, úgyhogy sokan nézhettek hülyének. Nem érdekel, megérte. 

Liát legelőször sajnáltam, és nagyon örültem, hogy ki akar tolni Norbival, mert ki az a dög, aki karácsony 24-én szakít a barátnőjével??? De amikor megtudtam, hogy miért szakítottak (és hogy ki dobott kit) felhúztam magam. Értem én, hogy Norbi nem mondta, hogy ugyanarra a fősulira mennek, és kifejezetten azt bizonygatta, hogy ő Pesten marad, de Lia Fehérvárra akart menni. Jó, oké, értem, hogy felmerült, hogy akkor szakítani kéne, mert a távkapcsolat nem igazán működik, de ha végighallgatta volna Norbit... Áááá, egy hisztis p*csának gondoltam. Komolyan. De aztán leesett, hogy azért mégsem tudhatta, és... na. Senki nem tökéletes. A kapcsolatuk sem volt az. Lia egyébként nagyon önző, de megbocsátom neki, mert a könyvem ezt többször is elismerte. :D
Norbit eleinte ki nem állhattam, aztán kezdtem az ő pártját fogni. A legjobb karácsonyi ajándékot találja ki, erre... na mindegy. Szóval a lényeg, hogy nagyon bírtam/szerettem/belezúgtam, és Liának nagyobb oka lett volna a féltékenységre, ha Norbi velem találkozik....
Csabi, az álompár egyik tagja jófej, védelmező hősszerelmes, akinek fogalma sincs, hogy mi zajlott le a háta mögött. Nagyon megviselik a történtek (ahogy Lia meg is fogalmazza: az álompárból rémálompár lesz), piál, de mindez megerősíti a kapcsolatát Liával és Norbival. Norbi az első aki a pártjára áll, és szidja Esztit, és Lia is nemet mond Eszti kérlelésére, miszerint "legalább te állj ki mellettem!". Csabi és Lia egy fürdőkádban ücsörögnek és vigasztalják egymást Szánkó buliján (igen, végül oda is eljutnak :D), majd Szilkó is csatlakozik, akit először ki akarnak küldeni, mert nem felel meg az "egyedülálló, megcsalt, megbántott, szomorú" követeléseknek. De mivel ő a sofőr, ő is a letaglózottak közé tartozik (mert még egy filozófus agysejtjei sem élnek túl egy éjszakát Liával, Norbival, Esztivel, Csabival meg Ákossal).
Esztiről annyit mondanék, hogy egy rohadék kis dög, aki egy súlyos tett után csak annyit képes csinálni, hogy zokog és azt ismételgeti, hogy ne haragudj, nem akartam, megbántam, stb. Borzalmas "legjobb" barátnő (szívem szerint a barátnőt is idézőjelbe tenném), még annyira sem ismeri Liát, hogy rájöjjön, mekkora hazugság az, hogy Lia túllépett Norbin... De mit várunk tőle? Szerintem ő ihlette a szőke nős viccek felét. Mindig azt dörgöli Lia orra alá, hogy neki milyen tökéletes kapcsolata van, milyen jól összeillenek Csabival, és hogy Lia kapcsolata nem ilyen.
Szilkó, az antiszoc bátyó. Na őt imádtam. Cinikus megjegyzései miatt a földön fetrengve röhögtem. És nagyon örültem, hogy ő is megtalálta a boldogságot. Bónuszpont, hogy sokat olvas :)
Ákos egy tökkelütött, aki az egész könyvben az Astoriához akar eljutni egy házibuliba, mert ott hú de jó szilveszterezés lesz. Na igen, eljut oda kemény 6 másodpercig, és ennyi, sajnállak Ákos, ez nem jött össze. Na persze erre rájátszott, hogy mivel egy csomószor összefutott a csapatunkkal, Szilkó és Norbi mindig a rossz irányba vezette. Az már csak hab a tortán, hogy Fehérváron is ott van, ott lesz, és ezúttal a koleszig nem tud eljutni. A szókincse addig terjed, hogy "Astoria" és "Mizu, Lia?".
Miklóst Lia csúnyán kihasználja, de bocsánatot is kér tőle, hogy nem hiszi el hogy lehetett ilyen dög, hogy csak arra használta fel, hogy féltékennyé tegye Norbit. Ettől függetlenül jó barátok maradnak, és bár eléggé nyominak tartottam Miklóst, valamilyen szinten örültem, hogy "megismerhettem".

A borító egyszerű, de nagyszerű, kifejezetten tetszett a több helyen feltüntetett "Love or Hate" (gyengébb angoltudásúak kedvéért, nyersfordításban :) : Szerelem vagy utálat). A feltépett lap hatás is tetszik, alatta a rajzolt Budapesttel... A borítót is szerettem :)

Borító: 5/5
Szereplők: 5/5
Történet: 5/5      
Összesen: 15/15

1 megjegyzés: