2014. április 12., szombat

We Love Books - Tag

Készüljetek fel, Mrs. Gombóc Artúr könyves blogjáról lopom a tageket :D Jópofa kérdezz-felelek következik, megismerhettek engem, megismerhetitek azt, amit szeretek :))

1. Ha a könyveid közül csak egyet tarthatnál meg, a többit pedig el kellene dobnod, mi lenne ez az egy könyv?

Ez fájt. Ilyen kérdést feltenni egy könyvmolynak? Komolyan? Akkor sem tudnék választani, ha az életem múlna rajta :)

2. Melyik az a könyv, amit soha nem olvasnál el újra? 

A Night World 2-t. Már értékeltem a blogon, tulajdonképpen nevezhetnék vele moly.hu-n a Mazochista Molyok kihívásra.

3. Szoktál rágcsálni, vagy iszogatni valamit olvasás közben?

Mindig. Kakaó, müzli, tavasszal eper a kertből (megsúgom, most is azt zabálom :D), illetve, ha nagyon izgalmas a cselekmény, hajlamos vagyok körömrágcsálásra is. Fúj! Minden esetre velem nem lehet találkozni úgy, hogy csak könyv, csak laptop, vagy csak kaja legyen nálam. Az én világomban ez természetellenes.

4. Mikor kezdődött az könyvek iránti szereteted és melyik volt az egyik első könyv amit olvastál?

Elmondom őszintén én utáltam olvasni. Allergiás voltam a könyvtárra és a könyvesboltokra. A tankönyvekre viszont szerintem mindenki az. 
2013-ban, olyan tavasz környékén, talán? SzJG fertőzés terjengett a suliban, mint valami pestis. Az osztálytársaim közül csak 1 valaki esett áldozatául a gyógyíthatatlan betegségnek és azon volt, hogy engem is megfertőz vele. "Ó, na, olvasd el, kölcsönadom az első részt, én már az 5.-nél járok, és ha nem tetszik visszaadhatod!" Ezzel elment 1 hét, és beadtam a derekam. Szerintem eleget mondok azzal, hogy utolértem olvasásban, és hamarabb kiolvastam a sorozatot, pedig ő 5 kötettel előrébb járt nálam :)

5. Nagyon romantikus vagy nagyon akciódús?

Egyetértek Mrs. Gombóc Artúr gondolkozásával: vegyes. 
Nem azt mondom, olvastam én külön-külön is. De azok sosem kerültek a kedvencek közé. Ellenben Cassandra Clare árnyvadászos könyvei magával ragadtak (démonvadászat+szerelem) és Kerstin Gier Időtlen szerelem trilógiája is (időutazás+szerelem). Nekem mindenképp vegyes :)

6. Függővég vagy lezárt befejezés?

Ha csak 1 rész van, akkor nyilván lezárt. De én vagyok annyira igazságtalan magammal, hogy sorozatoknál, trilógiáknál jobban szeretem a függővéget, főleg azért, mert akkor nem lappang az érdeklődésem a könyv folytatása iránt: "Tudni akarom mi fog történni!!!!!"

7. Kicsi vagy nagy könyv?

Méretben kicsi, terjedelemben nagy :))

8. Egy műfaj vagy többnek a keveréke?

Tulajdonképpen többnek a keveréke. Ha csak egy, akkor valószínűleg nem olyan érdekes, hanem sablonos. De attól függ, lehet, hogy vannak jók is. Egyébként nekem az urban fantasy+love story+kortárs a kedvenc kombinációm :)

9. Múltban, jelenben vagy jövőben játszódód történetek?

Múlt vagy jelen. Illetve az Időtlen szerelemnél múlt és jelen. Olvastam már jövőben játszódó könyveket, volt olyan, amit imádtam és kedvenc lett (Kemese Fanni: A napszemű Pippa Kenn), de igazából jobban tetszik a számomra megszokott :)

10. Önálló könyv vagy sorozat?

Sorozat. Imádom a sorozatokat. Főleg ha nagyon izgulós a végük, ha függővégük van. " - Megtaláltuk a lányt. - A tigris átka" ; " - Na, kitől van? Neményi? Cortez? Az az emós haverod? Renáta! Szólalj már meg! - A Szent Johanna gimi 4." ; stb. :)) Ilyenkor mindig kíváncsi vagyok a folytatásra, törekszem rá, hogy hamarabb megszerezzem a következő részt :))

2 megjegyzés: