2014. április 8., kedd

Colleen Houck: A tigris átka


Fülszöveg: 

Szenvedély. Sors. Hűség. Kockáztatnád mindezt azért, hogy megváltoztasd a végzeted?Amikor Kelsey Hayes azon gondolkodott, vajon mit fog csinálni ezen a nyáron, álmában sem jutott volna eszébe, hogy egy háromszáz éves indiai átkot próbál majd megtörni. Egy rejtélyes fehér tigrissel, akit Rennek hívnak. A világ túlsó felén. Pedig pontosan ez az, ami történt. Szembeszállva sötét erőkkel, bűvös mágiával és misztikus világokkal, ahol semmi sem az, aminek látszik, Kelsey mindent kockára tesz, hogy megfejtsen egy ősi próféciát, amely örökre megtörheti az átkot. A tigris átka egy epikus fantasztikus-romantikus sorozat feszült. izgalmas első kötete, egy olyan élmény, amiből még többet akarsz.





A könyv egy táborban került a kezembe, amikor megláttam, hogy budapesti szobatársam ezt olvassa. Természetesen rögtön elkértem tőle.

A borítója első látásra megfogott, bár nagyon látszik rajta, hogy a fekete-fehér csíkos tigris itt valójában egy normál vörös-fekete, csak kiszíntelenítették a képet. Ami már így olvasás után szembetűnt az az, hogy a nagymacskának a borítón olajzöld, sárgás szeme van. Pedig kobaltkéknek kéne lennie!
És hiányoltam róla az indiai írásjeleket. Mármint a borítóról, nem a tigrisről.

A cím eléggé spoileres, hogy úgy fogalmazzak. Nem vészes, de ez alapján - amint a képbe került Ren - tudtam, hogy igen, ő más, mint a többi tigris, el van átkozva. 

A történet. Na szóval, én már a Rennel való első találkozás után tűkön ülve vártam, hogy történjen valami. Az átok alatt én annyi mindent értettem, hogy külön könyvet kéne írni hozzá. Hogy minden, például, éjfélkor szörnnyé változik, valójában egy bukott angyal, vagy démon stb. De, hogy őszinte legyek, fel sem merült bennem, hogy ember. Egyszerűen nem jutott eszembe. Az meg már csak ráadás, hogy mennyi idős valójában, és hogy a sok-sok évvel ezelőtt milyen pozíciót is töltött be a társadalomban.
A prológus - ami Az átok címet viseli - sejtetni véli a történet folytatását. Úgy értem, azért jó húzás volt, hogy nem említi a herceg nevét a fejezetben. De számomra egyértelmű volt, hogy a gonosz amulettgyűjtögető még feltűnik a történetben. Ami a könyv végén, egy eléggé - számomra - idegesítő módon történik.
" - Megtaláltuk a lányt."
Na ezután én konkrétan körmöt rágtam, hogy úristen, hogy bírom ki folytatás nélkül. Mázlimra egy kis beleolvasó volt az utolsó oldalakon. Viszont ebből nem túl sok mindent tudtam meg az engem foglalkoztató kérdésről. Konkrétan semmit.

A szereplők.
Kelsey-ben én valamilyen szinten magamra ismertem. Stílus és gondolatmenet. Szóhasználat. Satöbbi. A "Fogd be és csókold meg!" litániát, hozzá és édesanyjához hasonlóan, én is mondogatom a romantikus filmek sok sok dumával időhúzó, csók előtti jelenetei közben.
Dhiren, vagyis Ren, a tipikus szívdöglesztő srác. Illetve tigris. És nem teljesen tipikus. Ugyanis - sok könyvvel ellentétben - itt nem a szívdöglesztő-bunkó a főbb jellemző, hanem a szívdöglesztő-kedves. Én elég ritkán találkoztam ilyen fiúkkal a könyvekben. Mert a főhősnő mindig a legbunkóbb srácba zúg bele, természetesen.
Kishan-t kicsit fölöslegesnek találtam. Na nem mintha nem szórakoztam volna jól a Kelsey-n való veszekedéseiken és verekedéseiken, de na. Egyszerűen meg lettem volna nélküle, annak ellenére, hogy kifejezetten bírtam őt.
Mr. Kadam az egyik kedvenc szereplőm. Nagypapás, vagyis inkább ük-ük-ük-üknagypapás gondoskodásával, kedvességével rögtön a szívembe zártam. Igaz, amikor először felbukkant a történetben azt hittem szélhámos. Kellemeset csalódtam. Amit még bírtam benne, az a születési évszázadából adódó magázás volt. Ettől valamelyest régiesek lettek a mondatai, pedig még ma is magázzuk a nálunk idősebbeket. És nem utolsó sorban hűséges és odaadó. Elfogadnám őt nagypapának.
Összességében jól kidolgozott testű férfi szereplőket kaptunk.

Borító: 5/4
Szereplők: 5/5
Történet: 5/5       
Összesen: 15/14


Küldjétek el nekem kommentben, illetve moly.hu-n üzenetben (nevem: _Nutella_) azokat a könyveket, amiknek az értékelését szívesen olvasnátok! :)
By: Nutella

2 megjegyzés:

  1. Sziaa! :)
    Nagyon ügyes kis bloggerina vagy! Jó lett a bejegyzés! Tessék sietni a következővel! ;)
    És ajánlok mindent, amit én olvastam. :D Tudod, hogy hol találod. ;)
    Pusszy

    VálaszTörlés
  2. Kösziiii :)) :P
    Igen, tudom, hol találom :D
    Most ki fogom olvasni az aktuális olvasmányaimat, azután értékelem őket, éééés ez után körülnézek nálad :))

    VálaszTörlés