2014. április 14., hétfő

Marni Bates: Segítség, Youtube-sztár lettem!

Fülszöveg:

Ismertnek lenni nagyon menő, ugye? Tévedés! A tizenhét éves Mackenzie-t például egyáltalán nem zavarja, hogy két barátján kívül a többi diák csak akkor vesz tudomást a létezéséről, ha a leckéjüket kell megírnia. Szóval igazi lúzer. 
Ám a békés névtelenségnek vége, amikor hátizsákjával véletlenül padlóra küldi az egyik izomagyú focistát, sőt egy hisztirohammal kombinált újraélesztést is bemutat a fél suli előtt… A kínos jelenetről készített videó azonnal fölkerül a YouTube-ra, és több millió kommentelő, meg persze az egész gimi Mackenzie-n röhög. De amikor egy népszerű rockbanda klipet készít a felvételről, a lány egy csapásra sztár lesz. A szerelemben viszont ugyanolyan lúzer, mint volt. Mert mi van, ha túl későn jön rá, hogy a nagy médiacirkusz közben elszalasztotta a tökéletes srácot, akinek egyáltalán nem kellett a felhajtás ahhoz, hogy észrevegye őt…




Mrs. Gombóc Artúr ajánlására olvastam a könyvet, és nem bántam meg. Mit nem bántam meg? Egyszerűen imádtam!!! Úristen, most kicsit sokkolva vagyok, elnézést az esetleg következő értelmetlen mondatokért :)

A borító nagyon tetszik, illik a történethez, igaz, a naplószerű háttért nem tudom hova tenni. De a videóablak! Pontosan: "2 356 436 lájk, és még nincs vége!" A modell - aki Mackenziet ábrázolja - pozíciója, tökéletesen bemutatja mit érez Mack, amint híres lesz: "Áá, elegem van!" De azért az arcvonásokon látszik, hogy tulajdonképpen mosolyog ordibálás közben: "Azért nem olyan vészes..."
A LOL is klassz, elvégre mindenki röhögött rajta.

A szereplőket egytől-egyig imádtam :) 
Mack, vagyis Mackenzie, bocsi. Tehát: az írónő szerintem tökéletesen reálisan írta le azt, hogy milyen érzés lehet hirtelen celebbé válni. Lehet,hogy a pokolba kívánod a sajtót és a papparazzikat, de azért van benne jó is. Új barátokra tesz szert - igaz, van aki csak a hírneve miatt. De például Melanie azért barátkozik vele, mert, igaz, hogy kiröhögte a videót, meg az volt az első gondolata, hogy "De gáz ez a csaj!", de azért átgondolta. Akármilyen bunkó is a srác, Mack megpróbált segíteni neki. 
Logan. Ó, anyám, a tipikus álompasi. Népszerű, gazdag, helyes. A szülei jófejek. És persze bírja Macket, hírnév nélkül is. Tud ő bunkó lenni - ahogy mindenki. De legalább nem ez az életfeltétele.
Jane és Coley. Nagyon aranyosak voltak, Coleyt kifejezetten imádtam, Jane-t viszont hiányoltam a történetből. Nem azt mondom, benne volt, beszélt. És legjobb barátnők Mackkel. De a legjobb barátnő-szerep több, szóval, több szereplést kívánt maga után.
Patrick egy tapló. Ennyit szeretnék hozzáfűzni.

A történet szórakoztató, még soha nem nevettem (illetve visítoztam) ennyit egy könyvön. Na jó, ide is leírom, amit molyon már megosztottam Mrs. Gombóc Artúrral: "Úristen! Jézus! Mária! Ó, anyám! Basszus! Jesszus!" (ebben a sorrendben) *közben összeszorítja a szemét és csapkodja a homlokát* Mint egy elmebajos, körülbelül. Anyu felajánlott nekem Strepsilst, ha esetleg fájna a torkom....
A szerelmi szál végre nem annyira sablonos. A főhősnő bele van zúgva egy srácba, aki rá se bagózik, aztán hirtelen érdekelni kezdi (nem, ennek semmi köze a hírnévhez. Tényleg. És igen, ez szarkazmus volt). Aztán jön egy másik srác - vagyis eddig is ott volt - és bumm! Happy az end.
Büszkén néztem végig, ahogy Mack egyre érettebben kezeli a helyzetet, majd végül egy országos tévéműsorban kimondja, hogy lelép. És lehetőleg a sajtó is lépjen le.

Borító: 5/4
Szereplők: 5/5
Történet: 5/5    
Összesen: 15/14

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése